Velkommen til Balle Friskole

En traditionsrig friskole med dybe rødder i Grundtvig og Kolds skoletanker om livsoplysning og demokratisk dannelse.

På Balle vil du få oplevelsen af at være en del af noget særligt. Her dyrker og styrker vi bl.a. fællesskabet til morgensang, hvor hele skolen er samlet til sang og oplysning. Vi laver fælles dramaforestillinger, tager på lejrskoler hvert år, og så danser vi folkedans til høstfesten og synger sammen til juleafslutningen.
Derudover samarbejder vi på tværs af alle afdelinger – børnehave, friskole og efterskole, bl.a. når vi i marts måned laver vores fælles gymnastikopvisning.

Vi har på Balle en nysgerrig og undersøgende tilgang til det faglige, og vi ønsker at øge lysten til at blive klogere. Vi har fagdage, hvor fordybelsen er i fokus og projektdage, hvor det tværfaglige kommer i spil på mange forskellige måder.

På Balle er der ikke langt fra tanke til handling. Netop fordi vi er en friskole, kan gode ideer hurtigt få liv, hvilket giver energi og ejerskab for børn og voksne.

Balle Friskole ligger i naturskønne omgivelser, har gode faciliteter og masser af muligheder for kreativitet og bevægelse både ude og inde – kom selv og oplev det!