ALTERNATIVE DAGE

På Balle Friskole varierer vi undervisningen og prioriterer, at eleverne oplever anderledes dage, hvor fokus både kan være fag-fagligt og af mere social og oplevelsesmæssig karakter.

Projektdage og emneuge 8.00 – 13.15
Flere gange i løbet af året bryder vi skemaet op har projektdage. Projektdagene foregår oftest på tværs af teamet, men også en gang om året på tværs af hele skolen. Eksempler på projektdage kan være opfindelser, selfies vs. portrætter, gør en forskel, innovation og meget mere. Når vi er sammen hele skolen, så laver vi hvert 3. år en dramaforestilling. De andre år kan vi arbejde med emner som den vilde natur, hvor vi planter m.m. på skolens arealer eller vi laver vores egen by på skolen.

Team- og klassedage 8.00 – 13.15
På disse anderledes dage er man sammen med sin klasse eller sit team, og nogle gange er vi også sammen med vores venskabsvenner. Indskolingsteamet er 0F – 3F, mellemtrinnet er 4F – 6F og overbygningsteamet er 7F – 9F. Der vil på disse dage blive lavet forskellige tiltag, der alle er med til at styrke trivslen og det sociale blandt eleverne.

Forældredag
Når man er forældre på Balle, bliver man inviteret til to forældredage i løbet af skoleåret. På denne dag har man mulighed for at komme på skolen og følge sit barns skoledag og møde de andre forældre i klassen.

Bedsteforældredag
Har man et barnebarn på Balle Friskole, bliver man i løbet af skoleåret inviteret til at komme på skolen og følge barnets dagligdag. Der vil også være kaffe og kage, vi vil synge og måske fortælle om skolens historie og traditioner. Denne dag er særlig vigtig for os, men ikke mindst for børn og jer bedsteforældre.

Sidste skoledag alle 8.00 – 12.00
Den sidste skoledag inden sommerferien mødes vi alle ved Livstræet (det egetræ vi plantede, da vi havde projektdage om vild natur) og synger morgensang ude i det fri. Dagen sluttes af med feriesange og ”God sommer og tak for dette år” mens vi giver hånd til alle. Nogle får måske en krammer – det kan jo være, at det er den sidste dag på Balle. Her må man som forældre gerne komme og sige god ferie også!

Udflugt for alle 8.00 – 13.15
I den sidste uge inden sommerferien tager vi alle på udflugt et sted hen. Det kan være på stranden, i skoven eller hvor vi nu synes.