DAGENS GANG I MIDGÅRD

I vores førskolegruppe finder vi det vigtigt, at eleverne møder nogle faste rammer og en dagligdag der afspejler struktur og genkendelighed.

Morgen i Midgård
Børnene møder ind i Midgård – senest kl. 9.00

Der vil være en voksen i Midgård fra kl. 7.35. Hvis der er behov for tidligere aflevering, skal barnet afleveres i Børnehaven Solstrålen, hvor vi har morgenpasning fra kl. 6.15.  Fra den 1. maj er det ikke muligt at aflevere i tidsrummet kl. 8.20-8.35, da vi deltager i Friskolens morgensang i dette tidsrum.

Samling
Til samling kl. 9.00 vil vi gennemgå dagens program og synge en sang. Derefter vil vi kigge i kufferten, som er ”samlingspunktet”. I kufferten ligger der sanglege, ord som er relevante i forhold til månedens emne, billeder af ansigter med følelser (vred, ked af det, glad, koncentreret osv.), små fortællinger om overgang fra børnehave til skole, en god historie eller andre sjove ting.

Børnene indgår aktivt i samlingen, hvor vi øver os i at lytte til hinanden, række hånden op, fortælle foran andre og blive en gruppe, som har en fælles oplevelse.