MORGEN PÅ BALLE

MORGENsang PÅ BALLE

Vi synger morgensang hver eneste morgen. Her styrkes fællesskabet blandt alle skolens elever & der skabes stunder, hvor den enkelte får mulighed for at udfolde sig.

Morgensang har guld i mund…
Kl. 8.20 i forlængelse af LÆS LØS går alle i Mimers Brønd og gør klar til morgensamling. Nogle gange er det pianisten, der vælger morgensangene, andre gange er det klasserne, som for en uge ad gangen vælger morgensangene.

Efter den første sang læses Fadervor og herefter er ”ordet frit”. Her kan alle, elever og lærere, fortælle om det de har på hjerte. Her kan mistede sko, jakker mm. efterlyses, og har man fundet noget, der ikke er ens eget, kan man fremlyse det. Nogle gange er der klasser, der vil vise noget for de andre, det kan være musik, teater, billeder, håndarbejder og andre produkter fra undervisningen.

Fødselsdage skal fejres
Har man fødselsdag, bliver der sunget fødselsdagssang. Fødselaren kan vælge mellem den med chokoladen “I dag er det Peters fødselsdag, hurra, hurra, hurra…” eller den med instrumenterne “Peter har fødselsdag og det har han jo og det er i dag…”, fødselaren vælger 2 instrumenter.
Er der flere børn, der har fødselsdag på samme dato, bestemmer den yngste sangen.

Kan I ha’ en god dag
Morgensamlingen sluttes af med en sidste sang og ønsket om en god dag til alle.