ARRANGEMENTER

De forskellige arrangementer i løbet af året skal styrke sammenholdet mellem elever, lærere og forældre. Glæd jer til at blive en del af fællesskabet.

Dramaforestilling
På Balle Friskole skifter vi hvert år mellem en dramaforestilling og en emneuge. Her er hele skolen i gang på samme tid, og alle bidrager på hver deres måde til glæde for det store fællesskab.

Høstfest
Traditionen strækker sig helt tilbage til friskolens start. Vi holder høstfesten, når høsten er i hus. Høstfesten er en fest, hvor der bliver danset folkedans i dragter, som nogle af vores tidligere forældre har syet til skolen. Derudover varierer indholdet med forskellige danse, konkurrencer og andre tiltag. Arrangementet er obligatorisk for eleverne, og vi håber, at mange andre vil deltage i festlighederne.

Julearrangement
Denne aften er en fælles afslutning, hvor 3. kl. viser årets nisseskuespil, og 0. + 1. kl. fremviser krybbespil til tonerne af “Et barn er født i Betlehem”. Her kan både Guds kære børn, jomfru Maria, Josef, hyrderne på marken og de tre vise mænd opleves. Derudover er der Luciaoptog ved piger fra 4. – 9. kl., sang fra de forskellige Ballebands og hygge med en lettere anretning. Arrangementet er obligatorisk for eleverne, og det er dejligt med mange tilskuere, både søskende, forældre og andre, som skulle have lyst til at deltage. Arrangementet bliver afholdt en af de sidste dage inden juleferien.

Gymnastikopvisning
Hver år i foråret afholder vi en fælles gymnastikopvisning med efterskolen. Her laves der med efterskolen fælles opvarmning, alle klasser viser rytmiske serier og springelementer, som de har øvet på op til dagen, efterskolen viser deres gymnastikopvisning og efter faneindmarchen vil vi se børnehavens ældste børn, Astronauterne, vise hvad de har øvet på.

Fest I 0F
Når man går i 0. kl. og er tæt på at afslutte dette første år på Balle, så inviterer man sine forældre til fest på skolen. Eleverne har forberedt denne aften ved at lave deres egne bordkort til forældrene, de har øvet sig på et lille teaterstykke, som bliver vist og der vil blive spist et dejligt måltid. Der vil nok også blive tid til at lege, grine og hygge sig sammen med resten af klassen og de andre forældre.

Konfirmation på Balle
På Balle har man mulighed for at følge konfirmandundervisningen i 7. klasse. Denne foregår i Balle Valgmenighed, onsdage 8.00 – 10.00 med start i september. Eleverne har fri onsdag formiddag indtil undervisningen starter og efter de er blevet konfirmeret 2. søndag i maj. Når undervisningen starter mødes eleverne i klassen til læs løs og går derefter samlet over til kirken, hvor undervisningen foregår indtil kl. 10.00, herefter går de tilbage til skolen. Blå mandag afholdes mandagen efter konfirmationen på Balle.

Translokation
I den sidste skoleuge før sommerferien holder vi translokation for 9. klasse og deres forældre. Her fejrer vi eleverne med sange, taler og underholdning, inden de får overrakt eksamensbeviser mm. som afslutning på deres tid på Balle.