LEJRSKOLE

På Balle prioriterer vi, at alle klasser kommer på lejrtur hvert år. Her spirer nye venskaber og sociale relationer får ny næring.

En fast årlig begivenhed
Hvert år tager hele friskolen på lejrtur. Oftest tager vi afsted i de enkelte teams og vi ser mange fordele ved at være af sted flere årgange sammen, bl.a. giver det et rigtig godt sammenhold på tværs af klasser og alder, som vi prioriterer højt på Balle.

Destinationer
Vi har været mange forskellige steder (nogle steder endda flere gange), ex.: Fanø, Sydslesvig, Endelave, Læsø, Blåvand, Viborg, Fyn/Odense, Skagen og Silkeborg. Bornholm, er dog forbeholdt 5. + 6. kl.

Eleverne i 4. + 5. kl. får også et par dage på Vingsted Historiske Værksted, så de kan prøve at leve som dengang. Her bliver historiens vingesus bragt helt ind til eleverne, der både skal klæde sig, lave mad, arbejde og sove som i gamle dage.

Vores 9. kl. skal altid på studietur til udlandet. Klassen skal i løbet af deres tid i overbygningen samle penge sammen til turen og derigennem opbygge en form for ejerskab, når de er afsted. Det synes vi er vigtigt!